'Mijn enthousiasme kan ook een valkuil zijn. Ik vind veel dingen interessant en zie als ondernemer overal mogelijkheden. Willemijn heeft me tijdens haar workshop branding & social media leren focussen. Bij elke interessante nieuwe mogelijkheid stel ik mijzelf nu de vraag: hoort het bij mijn core-business of is het iets waar ik later ook aansluiting bij kan vinden? Door nu mijn 'ideale klant' op papier te hebben, maak ik veel makkelijker keuzes. In bijvoorbeeld de inkoop van producten, het inrichten van de shop en de onderwerpen die ik post op social media. Bij twijfel hoef ik alleen maar weer even mijn ideale klant erbij te pakken en ik weet direct het antwoord.
Een grote behoefte van mij is om Kweek Design zichtbaarder te maken. Ik zat al wel op social media, maar had eigenlijk geen idee hoe ik mijn doelgroep het beste kan bereiken. Nu heb ik een plan. Bovendien maak ik blokken vrij in mijn agenda om posts te maken (voorheen deed ik dat snel even tussendoor) en heb ik tools in handen om deze op een snelle manier te plaatsen. Dit zorgt voor rust in mijn hoofd en brengt focus.'